Przygotowanie podwozia samochodu pod piaskowanie z rdzy jest niezbędne, aby zapewnić skuteczne usunięcie korozji i przywrócić powierzchnię do stanu pierwotnego. Proces rozpoczynamy od dokładnego oczyszczenia podwozia z brudu, tłuszczu i innych zanieczyszczeń. Następnie, wszelkie luźne elementy, jak np. odprysknięty lakier czy korozja, usuwamy aby zapewnić jednolitą i gładką powierzchnię. W przypadku poważniejszych uszkodzeń, konieczne może być naprawienie i wzmocnienie struktury przed przystąpieniem do piaskowania.
Piaskowanie
Piaskowanie podwozia jest istotnym etapem w procesie konserwacji, który stosujemy w celu usunięcia rdzy, starych powłok i zanieczyszczeń z powierzchni podwozia. Pod dużym ciśnieniem usuwamy przy tym warstwy skorodowanej powłoki. Ten proces przywraca oryginalny stan powierzchni, umożliwiając dokładną inspekcję i przygotowanie podwozia do kolejnych etapów konserwacji. Piaskowanie podwozia zapewnia również dobrą przyczepność dla nowych powłok i impregnatów, zwiększając ich trwałość i skuteczność. Ważne jest, aby po piaskowaniu podwozie zostało odpowiednio zabezpieczone.
Uszczelinianie polimerem
Proces polimerowania polega na precyzyjnym nakładaniu specjalnego polimerowego materiału w miejsca łączenia blach oraz poprawianiu uszczelnień fabrycznych. Polimer tworzy trwałą i elastyczną powłokę. Nasi specjaliści oceniają miejsca łączenia blach oraz uszczelnienia fabryczne. Następnie, starannie nanoszą specjalny materiał.
Podkład epoksydowy
Lakierowanie podwozia podkładem epoksydowym jest ważnym etapem w procesie konserwacji, który zapewnia ochronę przed korozją i uszkodzeniami. Podkład epoksydowy to trwały i odporny na działanie czynników atmosferycznych materiał, który tworzy mocną powłokę na powierzchni podwozia. Nakładanie podkładu epoksydowego pozwala nam na wyrównanie i zabezpieczenie powierzchni przed rdzą i korozją. Ponadto, podkład epoksydowy zwiększa przyczepność i trwałość kolejnych warstw lakieru, co przekłada się na długotrwałą ochronę podwozia przed uszkodzeniami i wpływem środowiska. Ten etap konserwacji podwozia powinien być przeprowadzany przez specjalistów, aby zapewnić odpowiednią aplikację i trwałość wykonanej powłoki.
Lakierowanie poliuretanem
Ostatnim wykonywanym przez nas etapem jest lakierowanie podwozia poliuretanem, który zapewnia nie tylko estetyczny wygląd, ale także ochronę przed korozją i uszkodzeniami. Poliuretan to elastyczny materiał o wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne, chemikalia i zarysowania. Nakładając na podwozie warstwę poliuretanowego lakieru, tworzymy trwałą powłokę, która zapobiega przedostawaniu się wilgoci, soli drogowej i innych szkodliwych substancji na powierzchnię podwozia. Dodatkowo, lakierowanie poliuretanem zabezpiecza podwozie przed odbarwieniami i promieniowaniem UV, co przyczynia się do dłuższej trwałości i zachowania wartości samochodu. Ten finalny etap konserwacji podwozia wykonujemy w kolor nadwozia samochodu.